vrijdag 9 augustus 2019

Kan je over glasvezelbehang behangen

Plaats gratis je klus online en vind vakmannen uit je regio die je verder kunnen helpen. Op ons platform selecteer je vakmannen uit je buurt en kun je offertes vergelijken. Kies zelf je ideale vakman. Bij Zoofy regel je snel een vakman voor al jouw klussen in of rondom huis.


Glasvezelbehang Op beslist.

Bekijk wat de beste kannen zijn voor in de keuken. Vandaag bestel morgen in huis. Helaas, behangen is niet mogelijk. Hierna kan je opnieuw behangen.


Gipsplaten erover heen plaatsen en dan behangen (mits dit kan ivm ruimte). Schroten plaatsen (hout of kunststof). Ik heb zelf een tussenscheiding gemaakt tussen de woonkamer en de keuken door middel van een wand.


Deze heb ik toentertijd met glasvlezel behangen.

Nu wil ik deze overnieuw behangen , maar ik twijfel of je wel over een bestaand behang kan behangen. Wat ik gehoord heb is dat het verwijderen van glasvezel behang vrij lastig is. Kun je vliesbehang over gewoon behang heen plakken? Dit kunnen wij beantwoorden met een simpele: Nee.


We zullen u een aantal argumenten geven: -Bij vliesbehang moet je de ondergrond inlijmen. Dit zorgt voort opweking en werking van het oude behang en kan nare bubbels en zelfs onthechting tot gevolg hebben van het nieuwe vliesbehang. Ikzelf zou wel altijd op een vlakke muur willen behangen , als is het alleen maar omdat het makkelijker te verwijderen is als je is wat nieuws wilt. Ik denk zelfs dat als je een wat dikker behang neemt, dat je er vrijwel niets van ziet.


Wij hebben op alle muren glasvezelbehang , maar nu wil ik graag op enkele wanden vliesbehang met een leuk motief aanbrengen. Maar zeker weten doe ik het niet. Kan dit over het glasvezel of zie je dan die structuur er doorheen? Het glasvezel eraf is ook een klus, want dan moet er opnieuw gestucd worden omdat er gips onder zit (muren zijn destijds opnieuw geisoleerd en afgewerkt). Ik ben geen voorstanden van behangen over oud behang.


Op zich zou het wel moeten kunnen, gezien de vele lagen behang die je soms in (oudere) huizen achter elkaar eraf kan trekken. Dan moet het vorige behang er heel goed opzitten, mooi strak, nog overal goed. Er blijft een papier laag achter, kan je die laten zitten en er over heen behangen met glasvezelbehang ?

Bedankt alvast voor uw reactie. Glasweefselbehang verwijderen is soms lastig voor sommige mensen, maar als je de glasvezelbehang er goed af wilt hebben, dan zou je deze tips kunnen toepassen. Profiteer vandaag nog van de geweldige aanbiedingen.


Ruime zorgkeuze, Scherpe premie. Je nieuwe zorgverzekeraar zegt je huidige zorgpolis op. Laatste kans om over te stappen! Altijd korting op je basisverzekering.


Tasso of glasvezelbehang is een levenslang behang , zegt men bij Verf met Advies in Hasselt. Wanneer je het behang wil verwijderen, zal je ongetwijfeld het pleisterwerk vernielen. Je kan best ‘Variovlies’ over het bestaande behang aanbrengen. Op die manier krijg je een effen vlies – en dito muur – waarop je opnieuw kan verven.


Zie ons artikel over behang verwijderen voor meer advies over het verwijderen van bestaand behang. Egaliseer de ondergrond: dit kunt u bereiken door ofwel eerst te plamuren, of eerst te schuren. Heeft u een ondergrond met ingetrokken lijmresten, houd er dan rekening mee dat de zuiging van de muur plaatselijk kan variëren. Is het mogelijk om behang te schilderen? Want het Is een vraag die steeds komt: is het mogelijk om vinylbehang of ander soort behang te schilderen?


In deze aflevering vertel ik je hoe jij over behang kunt verven als je deze tips goed uitvoert. Afhankelijk van het resultaat beslissen we dan of het verven over het huidige behang wordt of toch behang eraf, gaatjes opvullen en dan de muur verven. Voor zover ik me kan herinneren zit er verder geen behang onder. In behangen heb ik echt geen zin, een gewone kamer zou nog gaan maar met die schuine kanten is dat echt geen pretje.


Je moet voor ding oppassen: glasvezelbehang is zwaar, en heeft daarom ook speciale lijm nodig. Er wordt vanuit gegaan dat je dat op een kale muur plakt. Heb je het over het echte glasvezel behang , of over het namaak vezelbehang van papier?


Het echt glasvezel behang moet moet worden aangebracht met speciale wand-lijm, op een kale stucwerk, en kan je dan in elke kleur krijgen die je hebben wil, en echte glasvezel is mechanisch zeer sterk, zeer makkelijk te verwerk, elke baan is exact 1m bree je. En als dat kan , moet ik dan ook voorstrijk gaan gebruiken? Als het niet kan , ben ik bang dat ik alle onderliggende lagen behang eraf moet gaan halen en dat is nogal een werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts