vrijdag 20 april 2018

Floetrol ervaring

Voor 17:besteld = morgen in huis! Op zoek naar Owachem Floetrol? Door wat floetrol door de acrylverf te mengen wordt het beter vloeibaar maar verliest geen pigment zoals bij verdunnen met water.


Nadeel: niet makkelijk verkrijgbaar, en prijzig. WAT IS FLOETROL EN WAT ZIJN DE EIGENSCHAPPEN. Floetrol is eigenlijk een additief voor watergedragen verven en emulsieverven.


Lees hier het artikel over additief. Als je de additief toevoegt aan bijvoorbeeld je latex zorgt deze er voor dat deze open tijd langer duurt dan normaal. Met open tijd bedoel ik mee dat het langer duurt voordat de latex.


Ik heb ook gedacht om de hele muur met een bandschuurmachine op te gaan schuren, maar dit heb ik nog nooit gedaan dus de kans dat het mij lukt acht ik klein. Of ik zet er nog een laag latex op, maar deze keer weer met water of floetrol. Floetrol droogt mat op maar dit komt helemaal goed als je je schilderij gaat vernissen met een glans vernis.


Floetrol als pouring medium voor acryl gieten Als je Floetrol gebruikt heb je geen kant en klaar giet medium nodig. Floetrol kan je heel goed gebruiken als giet medium om de acrylverf te verdunnen voor het acryl gieten. Met floetrol zie je geen aanzettingen, strepen en heb je langere verwerkingstijd (open tijd). Welke heb je gebruikt en wat zijn je ervaringen ? Laat dan een reactie achter onder dit artikel. Wat heb ik geleerd: Dat het recept bij foto nummer van mijn eerste ervaring vast niet het enige goede is.


Silicone vs No Silicone Odeta Dixon. Unsubscribe from Odeta Dixon? De verf waaraan FLOETROL is toegevoegd op een klein oppervlak uittesten.


Als de verf te snel droogt, stroperig is of strepen vormt, meer FLOETROL toevoegen tot de verf gemakkelijk uitstrijkt. Borstel of rol: tot per liter verf toevoegen. Lucht- of persluchtverfspuit: tot per liter verf toevoegen tot de gewenste consistentie. Mijn ervaring is dat de duurzaamheid zeer goed is ( jaar en steeds goed) Er is een produkt op de markt ( Floetrol )dat de opentijd verlengt.


Het maakt het net iets beter te verwerken maar verwacht er geen wonderen van. Ik had op een gegeven moment wel het goede recept. Floetrol verlengt namelijk de open tijd waardoor de verwerkbaarheid beter wordt en de verf een betere vloeiing krijgt.


Zo wordt schilderen bij zowel warme als droge weersomstandigheden geen probleem. Ik ben toen op internet gaan zoeken en kwam een product tegen dat je door de verf kan mengen, waardoor je geen strepen meer krijgt. Het is te krijgen bij de betere verfhandel.


Ik weet niet of ik hier productnamen mag noemen, maar het gaat om Floetrol. This is an experiment with paint with Floetrol vs paint with just water. The were so surprising! Materials used: flow acrylics Floetrol water. Stel uw vraag dan via ons contactformulier, wij reageren op werkdagen vrijwel direct.


Owatrol floetrol – liter bestellen bij Verfgilde. Resultaten van zoekmachines! Schilder Erik Spier (foto) deelt zijn ervaringen met deze nieuwe binnenmuurverf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts